CONDIȚII GENERALE PRIVIND FURNIZAREA DE SERVICII POȘTALE
AVANTAJ CURIER S.R.L. (denumită în continuare AvantajCurier) oferă servicii poștale având ca obiect
trimiteri poștale interne, în orașul București și zona limitrofa Ilfov. Pentru ca noi să asigurăm o bună
performanță a serviciilor către dumneavoastră, aveți încredere în capacitățile, experiența și expertiza
noastră.
Pentru buna calitate a oficiului furnizat de noi, AVANTAJ CURIER S.R.L. asigură servicii în următoarele
condiții:
1. AvantajCurier acceptă trimiterile poștale prezentate de către expeditor, ambalate corespunzitor, cu un
înveliș exterior opac care să nu permită vizualizarea conținutului, și care au înscrise datele de
identificare complete ale destinatarului, iar in cazul serviciului Contra ramburs, și ale expeditorului
(nume și prenume/denumirea în cazul persoanelor juridice, respectiv adresa completă de livrare).
Responsabilitatea ambalării trimiterilor poștale, precum și a înscrierii datelor pe trimiterea poștală
revin expeditorului.
Trimiterile poștale care conțin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzător de către expeditor,
utilizind ca umplutură talaș, polistiren antișoc sau alt material care atenueazș șocul mecanic și să aibă
aplicată inscriptia ,,Fragil".
2. AvantajCurier se obligă să recunoască și să respecte inscriptiile/etichetele aplicate de expeditor și să
acorde o atenție specială in manipularea și depozitarea trimiterilor poștale in cauză.
3.AvantajCurier asigură secretul trimiterilor poștale - reținerea, deschiderea sau divulgarea conținutului
trimiterilor poștale fiind permisă numai în condițiile și cu procedura prevăzute de lege.
Cu exceptia trimiterilor poștale care fac obiectul serviciului Express, AVANTAJ CURIER S.R.L. asigură
livrarea trimiterilor poștale în termen de 2 zile lucrătoare de la data preluirii.
4. AvantajCurier furnizeaza serviciul Confirmare de primire, serviciul poștal a carui particularitate
consta in predarea catre expeditor a dovezii privind predarea trimiterii postale inregistrate, confirmata
in scris de destinatar. Termenul de returnare catre expeditor a dovezii privind predarea trimiterii postale,
coonfirmata in scris de catre destinatar este de 2 zile lucratoare de la livrare. In cazul pierderii dovezii
de confirmare a primirii trimiterii postale de catre destinatar, AvantajCurier intocmeste si pune la
dispozitia expeditorului un duplicat al acesteia.
5. AvantajCurier furnizează serviciul Expres, serviciu postal care presupune in mod cumulativ: -
eliberarea de către AVANTAJ CURIER SRL S.R.L. către expeditor a unui document care permite furnizorului
identificarea internă a trimiterii in reteaua poștală și care atestă data, ora și minutul depunerii, precum
si, de regula, plata tarifului. - predarea trimiterii poștale la adresa destinatarului, personal către
acesta sau către persoana autorizată să primească trimiterea poștală; - predarea rapidă a trimiterii poștale;
- răspunderea furnizorului pentru nerespectarea timpilor de livrare aferenti trimiterilor poștale care fac
obiectul acestui serviciu.
6. AvantajCurier nu se consideră responsabil pentru eventualele alterări ale trimiterii poștale prin sau
din cauza efectelor electromagnetice (de exemplu, demagnetizare, scanare cu raze X in cadrul procedurilor
de securitate vamale etc.).
Dimensiunile maxime acceptate ale trimiterii poștale: - 210 mm X 297 mm (format A4) pentru plicuri; - 50 cm
x 70 cm x 120 cm pentru colete.
Greutatea maximă admisă a unei trimiteri poștale este de 50 de kg.
7. AvantajCurier nu acceptă trimiteri poștale al căror ambalaj prezintă inscriptii care contravin ordinii
publice sau bunelor moravuri, precum și trimiteri poștale constând in bunuri care contravin ordinii publice
sau bunelor moravuri, daci se depun neambalate sau in ambalaj transparent. De asemenea, nu pot face obiectul
trimiterilor poștale bunurile al căror transport este intezis prin dispozitii legale, fie chiar și pe o
porțiune de parcurs (de exemplu, dar fără a se limita la acestea: substante explozive, toxice, inflamabile,
psihotrope, droguri, arme sau părți ale acestora, muniții etc).
Expeditorul are obligația de a nu introduce in rețeaua poștală trimiteri poștale al căror obiect este
intezis prin dispozițiile legale.
8. AvantajCurier nu furnizează servicii poștale avănd ca obiect bunuri cu valoare declarată.
9. Timpii de livrare garantați pentru trimiterile poștale care fac obiectul serviciului Express sunt de 3
ore in București și de 5 ore in zonele limitrofe acestuia (Ilfov).
În cazul depășirii timpilor de livrare garantați pentru serviciul Express, AVANTAJ CURIER S.R.L. răspunde
față de utilizator prin restituirea a unui procent de 50 % din tariful încasat pentru fiecare 12 ore de
intărziere.
Predarea trimiterilor poștale se realizează la adresa indicată de expeditor, după caz, la cutia poștală a
destinatarului ori personal către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poștală.
Cu excepția trimiterilor poștale care fac obiectul serviciului Express, in cazul imposibilității de predare
a trimiterilor poștale către destinatar (sau persoana autorizată), AVANTAJ CURIER S.R.L. va inștiința
destinatarul printr-un aviz care să anunțe sosirea trimiterii poștale și va păstra, la punctul de contact,
in vederea predării, trimiterea poștală care nu a putut fi predată acestuia, pentru o perioadă de 5 zile de
la data avizării acestuia.
10. Plata serviciului poștal se poate face numerar sau în cont bancar. AvantajCurier va returna, la adresa
expeditorului, pe cheltuiala expeditorului (conform tarifelor indicate in oferta comerciali), trimiterea
poștală inregistrată care nu a putut fi predată destinatarului din una dintre cauzele prevăzute de lege, în
termen de 2 zile lucrătoare, termen care se calculează, după caz, de la data expiririi perioadei de păstrare
avizate sau a incercării de livrare.
În caz de nerespectare a timpilor de livrare (exceptând insă timpii de livrare aferenți serviciului Express)
și a termenelor de returnare, astfel stabiliti in cuprinsul acestui document, pentru toate serviciile poștale,
AvantajCurier va răspunde față de utilizator prin restituirea unui procent de 50 % din tariful incasat pentru
serviciul respectiv.
În cazul trimiterilor poștale care nu au putut fi predate destinatarului și nici returnate expeditorului,
AvantajCurier va pdstra la dispozitie aceste trimiteri poștale timp de 9 luni de la data depunerii acestora.
După expirarea acestui termen, trimiterile poștale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului în
proprietatea AvantajCurier.
11. AvantajCurier are dreptul de a refuza predarea către destinatar a trimiterii poștale atunci când, după
preluarea trimiterii poștale, rezultă in mod neindoielnic că aceasta contine bunuri intezise la transport
ori care nu respectă condițiile speciale de transport stabilite conform legislației in domeniu, sau când,
după preluarea trimiterii poștale, aceasta a produs sau poate produce iminent pagube persoanelor, mediului,
instalatiilor utilizate sau altor trimiteri poștale.
12. AvantajCurier răspunde, în caz de pierdere, furt sau distrugere totală, pentru trimiterile poștale,
astfel: - cu valoarea rambursului, pentru o trimitere poștală care face obiectul unui serviciu ramburs;
- cu suma reprezentând de 10 ori tariful serviciului, pentru trimiterile poștale care nu fac obiectul unui
serviciu de trimitere ramburs; În cazul pierderii, furtului sau distrugerii totale, in afara despăgubirilor
menționate mai sus, se restituie și tarifele încasate la depunerea trimiterii poștale.
În caz de pierdere ori distrugere parțială sau deteriorare, AVANTAJ CURIER S.R.L. răspunde pentru trimiterile
poștale, după cum urmează:
- cu suma reprezentând de 10 ori tariful serviciului.
În cazul unei trimiteri care face obiectul unui serviciu ramburs, AVANTAJ CURIER S.R.L. răspunde cu
intreaga valoare a rambursului pentru situația in care nu a restituit expeditorului întreaga valoare a
acestuia sau cu diferența corespunzătoare până la valoarea integrală a acestuia, in cazul in care rambursul
a fost incasat parțial de la destinatar.
La sumele prevăzute mai sus se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din momentul introducerii
reclamaliei prealabile sau, dupi caz, al introducerii cererii de chemare in judecată, indiferent care
dintre aceste momente intervine primul. Pierderea completă a conținutului este echivalentă cu pierderea
trimiterii poștale.
În situatia neefectuării prestațiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor poștale,
nominalizate de expeditor prin indicații speciale, se restituie numai tarifele încasate suplimentar față de
tariful aplicabil pentru serviciul poștal standard.
13. AvantajCurier este exonerat de răspundere in următoarele situații:
- paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;
- utilizatorul nu are instalată o cutie poștală care să permită predarea trimiterii poștale sau aceasta nu
asigură securitatea trimiterilor poștale ori, dupi caz, nu are asigurat un serviciu destinat primirii
trimiterilor poștale;
- trimiterea a fost primită fără obiecții de către destinatar, cu exceptia reclamațiilor referitoare la
pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totală ori parțială a continutului trimiterii poștale;
- paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forță majoră sau a cazului foftuit; in acest caz expeditorul
are dreptul la restituirea tarifelor achitate.
14. Mecanismul de soluționare a reclamaliilor primite de la utilizatori
AvantajCurier a stabilit un mecanism de solutionare a reclamațiilor, în special, în ceea ce privește
pierderea, furtul, distrugerea parțială ori totală, sau deteriorarea trimiterilor poștale, precum și
nerespectarea condițiilor de calitate a serviciilor (termenii de livrare, de returnare etc.).
Expeditorul sau destinatarul nemulțumit de serviciul oferit poate formula o reclamație în termen de 5
luni de la data depunerii trimiterii poștale.
Reclamația utilizatorului care se consideră prejudiciat/nemulțumit va trebui făcută în scris și transmisă
furnizorului prin una dintre urmitoarele modalități:
prin depunere, personal, la sediul social al AvantajCurier,
prin intermediul unui serviciu poștal (recomandabil, cu confirmare de primire) telefonică sau
prin e-mail, la adresa avantajcurier@yahoo.com.
AvantajCurier va inregistra reclamația primită in Registrul de reclamatii și va confirma petentului
primirea acesteia prin aceeași modalitate folosit la transmitere de către utilizator sau prin modalitatea
solicitată de către acesta in cuprinsul reclamație, de exemplu: prin înmănarea numărului de înregistrare,
în cazul in care reclamația a fost depusă personal, prin semnarea confirmării de primire in cazul primirii
reclamației printr-un serviciu poștal cu confirmare de primire, prin adresă scrisă in situația primirii
reclamației printr-un serviciu poștal fără confirmare de primire sau prin comunicarea numărului de
înregistrare prin e-mail către adresa de e-mail de la care s-a primit reclamația.
În vederea soluționării reclamației, utilizatorul reclamant va trebui să descrie in cuprinsul reclamației
pe care o inaintează evenimentul (fapte, acte și cauze) aferent reclamației, să își formuleze pretențiile,
modalitatea de plată aleasă în cazul despăgubirii și informațiile necesare transmiterii despăgubirilor (în
situatia in care reclamatia se va dovedi intemeiată), și anexeze la reclamație dovezi relevante pentru
efectuarea unor analize corecte și complete, corespunzătoare evenimentului reclamat (cum ar fi, după caz,
copie a documentului care atestă plata serviciului poștal, a facturii emise de către furnizor, fotografii,
ambalajul trimiterii poștale, bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii poștale, copie a
procesului verbal de constatare etc.) și să pună la dispozitie orice alte informatii ce ar putea fi utile
solutionării reclamatiei.
Reprezentanții AvantajCuriervor analiza reclamația primită luând în calcul atât probele depuse de petent,
dar și informațiile/probele relevante furnizate de proprii angajati ori terte persoane implicate, putând,
atunci când este cazul, să solicite chiar și o expertiză.
Reclamația va fi soluționată (implicand, analiză reclamatie, comunicare răspuns și acordare despăgubiri)
de către AvantajCurier în termen de 3 luni de la data introducerii acesteia.
În cazul reclamațiilor soluționate favorabil, AVANTAJ CURIER S.R.L. va despăgubi utilizatorul în termen
de 30 de zile de la data finalizării analizei reclamației, fără a depăși, insă, termenul de 3 luni
menlionat mai sus, plata sumelor datorate utilizatorului acordându-se, în funcție de solicitarea
persoanei prejudiciate, prin mandat poștal sau prin virament bancar.
În cazul in care reclamația adresată furnizorului de servicii poștale AvantajCurier nu a fost solutionată în mod
satisfăcător sau nu s-a răspuns la aceasta in termenul prevăzut in prezentele condiții generale privind
furnizarea serviciilor poștale, utilizatorul în cauză poate inainta, in termen de un an de la data
depunerii trimiterii poștale, o plângere autorității de reglementare însoțiți de dovada indeplinirii
procedurii reclamației prealabile sau o cerere de chemare în judecată. Cererea de chemare în judecată
poate fi introdusă indiferent dacă o plângere având același obiect a fost inaintată sau nu autorității de
reglementare.
Prezentul document face parte integrantă din oferta comercială a AvantajCurier, reprezentând clauzele
generale ale Contractului de prestări servicii ce se va considera încheiat între expeditor și AvantajCurier,
la momentul acceptării trimiterii poștale în rețeaua poștală. Contractul de prestari servicii se încheie
prin acceptarea de către expeditor a ofertei furnizorului, fără a fi necesară întocmirea unui înscris.
AvantajCurier va păstra confidenţialitatea tuturor acestor informaţii.